8., 9. ročník – Mgr. Marta Olivová

Cvičení vypracujte do vytisknutých pracovních listů, nebo přímo do pracovního sešitu, pokud ho máte u sebe.

Pokud máte zájem, vyzvedněte si pracovní sešity a pracovní listy ve škole v pondělí 16. 3. do 12 hodin.

Cesky_jazyk_8._9.

 

Dobrý den,

doufám, že se Vám daří přiměřeně dobře a posílám práci na další týden.
Koncem týdne mi napište, jestli jste udělali všechno, nebo co vám není jasné. Podle toho potom přizpůsobím další dávku učiva, tak se nestyďte napsat, že nestíháte 🙂
Kdo má možnost, posílejte mi ofocenou práci, obratem pošlu opravu.
Přeji Vám pěkné Velikonoce,
L. Zemanová

8._r._2.

9._r._2.

SKLADBA_PODMET_A_PRISUDEK_1

Velikonoce_v_Chorvatsku

 

8._r._27._4.

9._r._27._4.

Vypravovani

 

 

Anglický jazyk

   – 8. ročník – AJ – učit se slovíčka z 1. lekce a zkusit cvičení z 1. lekce – Domov a dům
   – 9. ročník – AJ – pokračovat v učebnici i pracovním sešitě 17. a 18. lekce
doporučená videa k opakování pro oba ročníky:
https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ
https://www.youtube.com/watch?v=FHaObkHEkHQ
https://www.youtube.com/watch?v=zNLRiB-qOAs

Dodávám odkazy na procvičování:

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/804-anglicky-jazyk?scroll=0

https://decko.ceskatelevize.cz/hry a tam najdete Angličtinu s Hurvínkem

 
Přírodopis

9. ročník 16. a 17. 3.

Písemně odpovězte na otázky ze str. 48, ta stránka s lístečkem. Druhý úkol je pročíst ofocené stránky 62, 63 Společenstvo a ekosystémy. A vypracovat odpovědi na otázky ze strany 64. To jsou ty nad mapou. Pokud něco nepůjde poraďte se s rodiči, nebo pište na tento email: martaolivova@seznam.cz. Úkoly jsou na pondělí a úterý.

 

9. ročník   23. a 24. 3.

Dobrý den, prosím o zaslání odpovědí na otázky z učebnice ze strany 48.

Odpovědi na otázky ze str. 64:

64/1 Společenstvo jsou zvířata, rostliny, houby,…, kteří žijí na určitém území (např. louka, les)

64/2 Nejvíce druhů organismů žije v pralese, bohatá je i oblast korálových útesů v moři

64/3 Málo druhů žije v poušti, nebo na trvale zmrzlé půdě

64/4 Ekosystém je společenstvo a prostředí, kde žijí

64/5 Příklady suchozemských ekosystémů: tropický deštný les, savana, poušť

příklady vodních: korálový útes, říční ekosystém, ekosystém rybníku.

64/6 list – housenka – kos – kočka

64/7 nejvíce škodlivých látek se hromadí v těle dravců, na konci řetězce

64/8 přírodní – jezero, prales, savana; umělé – rybník, pole, sad

64/9 Lesy, které jsou tvořeny jen jedním druhem stromů, jsou lehkou kořistí pro kůrovce.

Zkontroluj si své odpovědi a ohodnoť, jak jsi dokázal najít odpovědi v textu učebnice. Napiš mi, jak by ses ohodnotil.

Zápis do sešitu:

EKOLOGIE

– je věda, která zkoumá vztahy mezi organismy a prostředím i mezi organismy navzájem

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

– je prostředí, kde žijí všechny organismy (také člověk), prostředí se mění, organismy se přizpůsobují, člověk životní prostředí mění a často i znečišťuje

Společenstvo jsou všichni jedinci různých druhů organismů (rostlin, živočichů, hub, bakterií,…), kteří žijí na určitém území.

Ekosystém je společenstvo organismů a prostředí, ve kterém žijí.

Příklady suchozemských ekosystémů: tropický deštný les, savana, poušť

příklady vodních: korálový útes, říční ekosystém, ekosystém rybníku.

DÚ: Vypracuj v pracovním sešitě str. 13 a 18. Vyplněné stránky ofoť a pošli jako přílohu co nejdříve.

Kdo nemá možnost vyplňuje doma a zkontrolujeme později.

V případě potřeby pište.

V příloze budou vyfocené stránky z pracovního sešitu.

 

8. ročník 16. a 17. 3.

První úkol z přírodopisu je vytvořit zdravý jídelníček na dva dny. Napiš na papír, nebo v počítači a pošli jako přílohu.
Dále zde máte ofocené stránky z učebnice přírodopisu. Je potřeba pročíst si učivo vylučovací soustavy. A odpovědět na otázky pod textem. Písemně.
Když si nevíš rady popros rodiče, nebo se zeptej na této adrese: martaolivova@seznam.cz. Úkoly jsou na pondělí a úterý.

 

Dobrý den, zdravím Vás v novém týdnu. Posílám práci na přírodopis pro pondělí a úterý.

Děkuji za Vaše splněné úkoly (Maruška, Patrik poslali úkoly) a prosím o poslání jídelníčku a ofocených odpovědí na otázky z učebnice  str. 44 k vylučovací soustavě z minulého týdne. Zavření škol bude delší, budu tedy kontrolovat vaši práci tímto způsobem. Kdo by měl potíže s komunikací přes email, dejte vědět. Klidně telefonicky do školy. Telefon do ředitelny máte v žákovské knížce, nebo je na stránkách školy www.zspr.cz. Některé telefonické společnosti nabízejí neomezená data zdarma.

Přírodopis 8. ročník   23. a 24. 3.

23. 3. – VYLUČOVACÍ SOUSTAVA

– kdo ještě nenalepil zápis, tak nalepí do sešitu. Pokud někomu chybí bude ofocený v příloze. Zápis si ještě jednou přečti a pak doplň pracovní sešit str. 13 téma vylučovací soustava

– kdo může podívej se na video podle odkazu, je to trochu složité, ale podívej se alespoň kde jsou ledviny umístěné v těle

https://khanovaskola.cz/video/39/262/2166-uvod-do-ledvin

nebo klasika: Byl jednou jeden život – Ledviny

https://www.youtube.com/watch?v=A7srKST7Itg

24.3. – opakování dýchací a trávicí soustava – odpovídej na otázky (stačí ústně) z učebnice str. 35, 39. Správné odpovědi předám ve čtvrtek.

Zkontroluj, jestli máš vypracovaná cvičení z pracovního sešitu od str. 9/1 po str. 12, co ti chybí doplň.

Kdo může koukni se na video o trávicí soustavě – jak jídlo putuje trávicí soustavou

https://www.youtube.com/watch?v=29Jx2sPUfb0

 

 

Matematika

9. ročník – procvičování na týden 16. – 20. 3. 

Příklady propočítejte a zapisujte na papír i s výpočty. Ukládejte a později přinesete do školy. Domácí práce se bude hodnotit a bude se z ní později vycházet v dalších hodinách. Procvičujte průběžně. Když si nebudete vědět rady, ptejte se na: martaolivova@seznam.cz. Nebo se domluvte s rodiči.

 

 

 

 

Zeměpis

9. ročník tento týden máme učivo v zeměpise – Tropická Afrika (str. 28, 29 v učebnici)

Jako procvičení nejprve dokonči v pracovním sešitě str. 21. a k novému tématu vypracuj pracovní sešit str. 22., 23. (k vyplnění mapy v cv. 1 použij např. mapu z učebnice).
Zápis:  Tropická Afrika je oblast, která se rozkládá kolem rovníku. Oblast častých bojů a kmenových válek i bojů s Evropany, kteří chtěli území ovládat.
západní část – omývá Guinejský záliv, je to oblast, odkud odváželi mnoho černochů jako otroky do Ameriky
– je zde vlhké teplé podnebí, tropické pralesy postupně místní obyvatelé přeměňovali na zemědělskou půdu pro pěstování např. podzemnice olejné (arašídy), palmy olejné.
– jsou tu bohaté zásoby nerostných surovin – ropa, bauxit (materiál k výrobě hliníku), zlato, železná ruda
střední část – je hodně horká, vlhká, hluboké pralesy jsou obývány také původními obyvateli – např. kmeny Pygmejů
– jsou zde bohatá naleziště uranu, diamantů, mědi
– pěstují zde cukrovou třtinu, kaučukovník, kakaovník
východní část – při březích Indického oceánu je oblast savan, oblast více suchá – opakující se sucha způsobují neúrodu a hladomory (Somálsko, Etiopie)
– pěstuje se kávovník, čajovník, bavlník a koření (hřebíček, pepř)
– na savanách žije velké množství zvěře – zebry, sloni, žirafy, pakoně,… – turisté pozorují zvířata na safari, území jsou často chráněné národní parky
Přeji trpělivost s domácí přípravou. Poproste třeba rodiče o pomoc, v případě potřeby se ptejte martaolivova@seznam.cz
Zapisjizni_Afrika

8. ročník – v zeměpise tento týden zbývá projít země jižní Evropy – Španělsko, Řecko.

Alice a Patrik měli mít referát, prosím pošlete mi ho, pokud máme zpracované v počítači na tento email martaolivova@seznam.cz
Zápis do sešitů:
Španělsko – je království, hl. město je Madrid
– leží na Pyrenejském poloostrově a ně několika ostrovech
– v minulosti mělo mnoho kolonií hlavně v Jižní a Střední Americe
– Španělsko je hodně navštěvované turisty pro památky, moře a přírodu.
Řecko – je republika, hl. město jsou Athény
– povrch je hlavně hornatý, leží na Balkánském poloostrově a dalších ostrovech, největší je Kréta
– Řecko je často navštěvované turisty, má bohatou historii, památky, moře, krásnou přírodu
– známá je řecká kuchyně, která využívá hojně ryb, olivového oleje, zeleniny
Podívej se dle možností na pořady o jižní Evropě – např. Cestománie – pořad na stránkách ČT
Doplnit stránky v pracovním sešitě str. 33, 34, 35
Přeji ať se daří!
V případě potřeby pište na tento email martaolivova@seznam.cz

Dobrý den, posílám úkol na hodiny zeměpisu pro tento týden (pondělí a úterý). 

Opakování jižní Evropa a KrizovkaZEMEPIS

 

 

 

  • Dějepis
8. ročník uč. str. 38 – 41
PS str. 30 – 32

8.ročník – Palacký a obraz národního obrození

učebnice+pracovní sešit (pokud není PS, tak do sešitu název a nakreslit obrázek)

Úkoly na duben

  1. Dějepis datum:

revoluční rok 1848                                                                2.6.

hospodářský rozvoj po roce1848                                          16.

kultura koncem 19. století                                                     20.23.

česká kultura koncem 19. století                                           27.

časová osa                                                                             30.

Úkoly na květen

učebnice+pracovní sešit (pokud není PS, tak do sešitu název a nakreslit obrázek) datum:

  1. Dějepis datum:

– technické vynálezy                                                              4.7.

– galerie českých vynálezců                                                  11.14.

– světové kolonie                                                                   18.21.

– přehled, přelom 19. a 20.století                                           25.28.

  1. Dějepis datum:

– období normalizace, G. Husák, Charta 77                          4.

– Václav Havel, Sametová revoluce 1989                             11.

– Nové společenské poměry v Evropě                                   18.

– přehled událostí, časová osa                                                           25.

 

9. ročník uč. str. 39 – 41
PS str. 31 – 32

9. ročník – Únor 1948- převrat, období stalinizmu

učebnice+pracovní sešit (pokud není PS, tak do sešitu název a nakreslit obrázek)

Úkoly na duben

  1. Dějepis datum:

– život v socialistickém státě, budování socialismu,K. Gottwald     6.

– rok 1968- pokus o reformu, A. Dubček                                          20.

– okupace Československa a invaze vojsk VS,                                 27.

 

 

 

Chemie

9. ročník 
uhli
ropa_a_zemni_plyn_-_chemie_9._rocnik
chemie9.trida_._organicka_chemie_uvod
opakovani_chemie_-_soli,_pH_a_vzacne_dary_zeme
Ch9_-sacharidy
Ch9_-fotosynteza,_tuky,_bilkoviny
ch9_21.4._shrnuti_organicka_chemie
Ch9_-_plasty_a_synteticka_vlakna
Ch9_-_stavební_hmoty,_čistící_prostředky
Ch9_-_hnojiva_a_pesticidy,_opakovani_plasty
Ch9_-_potraviny_a_leky
Ch9_-_cim_si_clovek_skodi
8. ročník
kyseliny_-_latka
kyseliny_-_pracovni_list
Kyseliny a pracovní list ke kyselinám – prosím v PS str. 12-13 není nutné zatím dělat všechno
Žáci si mohou listy vytisknout a nalepit do sešitů. Nebo jen přečíst a udělat úkoly. Zápisy jim dám (kdo bude potřebovat) ve škole.
chemie_-_8._trida_-_kyselina_sirova
Chemie8.rocnik_kyselina_dusicna
Ch8-kyselina_chlorovodikova_a_prvni_pomoc
ch8_-_kyseliny_-_opakovani,_Hydroxidy_uvod
ch8_shrnuti_kyseliny
Ch8_hydroxidy_28.4.
ch8_hydroxidy_II
ch8-hydroxidyIII_a_prvni_pomoc
ch8_-_hydroxidy_shrnuti+opakovani_
ch8_-_mereni_pH

 

 

Výchova ke zdraví

8., 9. ročník – potravinová pyramida, základní živiny, pitný režim

učebnice+pracovní sešit (pokud není PS, tak do sešitu název a nakreslit obrázek)

Úkoly na duben

8., 9. Výchova ke zdraví datum:

– výživa a zdraví, zdravý způsob života a péče o zdraví, poruchy příjmu potravy 6.20.27.

Vychova_ke_zdravi-9.r

 

Úkoly na květen

8. 9. Výchova ke zdraví  datum:

– sekty, – obrana proti manipulaci, – morální rozvoj, – mezilidské vztahy 4.11.18.25.

https://www.sancedetem.cz/cs/hledam-pomoc/rodina-v-problemove-situaci/detstvi-a-sekta.shtml

 

 

 

Fyzika

8. ročník

Zápis:
Teplota
– měříme pomocí teploměrů
– měříme teplotu vzduchu, vody (např. při zavařování, koupání miminka), teplotu těla – horečka, …
– teplotu měříme ve stupních Celsia   °C, jsou známé ještě jiné stupnice
– důležitá je teplota 0   °C – taje led, tuhne voda, a 100  °C – voda se vaří
– teplota může mít hodnotu i např. -5 °C, (mínus pět) – potom mrzne
    např. uchováváme potraviny v mrazničce při teplotě – 18 °C
úkol: vypracuj v pracovním sešitě str. 32, 33 
 DÚ: Podívej se doma, kde máte teploměr. Zjisti jak jinak můžeš zjistit, jak je venku teplo.
Vytvoř tabulku a zaznamenej tři dny po sobě venkovní teplotu – ráno, v poledne, večer.
Pokud nemáš teploměr zkus webové stránky – https://www.in-pocasi.cz/predpoved-pocasi/cz/pardubicky/lanskroun-201/
můžeš vybrat i jinou obec tam, kde bydlíš – Rudoltice,…
Zapiš. (Nebo využij předpověď počasí v televizi.)

datum

Naměřená teplota ráno

Naměřená teplota v poledne

Naměřená teplota v 18:00 hod

  • 9. ročník

Z fyziky tento týden prosím o vypracování listu v pracovním sešitě str. 21 a 22/3. Při počítání vzdálenosti jak daleko uhodilo použijeme pravidlo 1 km = 3 sekundy.

v učebnici stránky 58 – 61.
A druhý úkol: povídejte si s rodiči o bezpečném chování s elektrickým zařízením. Jak se chovat při poškození kabelu apod. Vypracujte pracovní sešit str. 22 a 23
Ve cvičení 23/4 bývá na jističi barevný čtvereček, který mění barvu zelenou je bezpečný tedy vypnutý, červenou je zapnutý a el. obvod funguje.  koukni na fotku v příloze.

 

Provozní doba

(pokud není stanoveno jinak)

Fotogalerie

  • Adresa pro doručování dokumentů: ZŠ Lanškroun, nám. A. Jiráska 140, 563 01 Lanškroun
  • Úřední hodiny podatelny: 8.00 – 14.30 hod.
  • Elektronická adresa podatelny: reditelka@zspr.cz
  • ID: 33ntijm
  • Přehled datových formátů dokumentů, ve kterých přijímáme dokumenty v digitální podobě: PDF
  • SMS, MMS jako dokumenty nepřijímáme.
  • Pověřenec pro ochranu osobních údajů (DPO podle článku 37 nařízení GDPR) Tomáš Urban.